Circle K-tankstationen på Kongevejen (tidl. Statoil) har fået en del uhensigtsmæssige vendemanøvre på parkeringsarealet efter Kongevejsrenoveringen
Efter at renoveringen af Kongevejen er færdigudført, er ind- og udkørselsforholdene på tankstationen blevet kompliceret. Når man kommer på Kongevejen fra syd og vil ind på tanken, bliver man automatisk ledt ind på en venstresvingsbane, som fører bilisterne ind ad den sydlige indkørsel.
Problemet er, at man ikke efterfølgende må køre vider ud ad den nordlige indkørsel (udkørsel forbudt!). Dette bevirker, at man skal foretage en ekstra vendemanøvre på tankområdet for at komme ud igen ad den sydlige ind-/udkørsel, hvor samtidig alle bilister fra syd til tanken bliver ledt ind.
Som en af vore læsere, Finn Steno Thygesen, skriver: "Man behøver jo ikke være raketvidenskabsmand for at gennemskue, at al trafik skal ind i nord og ud i syd." Det ville forenkle hele trafikflowet. Men denne løsning kræver imidlertid, at der ved den nordlige indkørsel skal udføres en venstresvingsbane (er i dag sløjfet) og den sydlige venstresvingsbane skal nedlægges.
Det ser dog ikke ud til at kommunens rådgiver, NIRAS, har gennemtænkt denne enkle og fornuftige løsning, og vi vil nu spørge 'Teknik og Drift', hvad man har af kommentarer til dette forslag.
Denne artikel er i serien "Bemærkninger til den renoverede Kongevej".
LÆS OGSÅ:
1 - Hastighedsskiltningen er ikke i orden
2 - Kommunen har lyttet til skiltekritikken
3 - Bussen blokerer totalt for udsynet
4 - 50 km i timen på Kongevejen
5 - Også midt på dagen er der bilkøer
6 - P-båsene er ikke optimale
7 - Svingbane for kort til Bakkedraget
8 - Indkørsel til Statoil har skabt cykelulykker
9 - Udrykningskøretøjer tvinges til at køre på cykelsti og fortov
10 - Så starter "den Grønne Byport"
11 - Man skal køre mod syd for at komme mod nord
12 - Hastigheden overholdes ikke
13 - Hvorfor er venstresvingsbanen til kroen så lang?
14 - Fodgængerovergang med forskudt overgang