Hvorfor er venstresvingsbanen til kroens parkeringsplads så lang?

Flere har undret sig over, at venstresvingsbanen til kroen og REMA 1000 er så lang, når svingbanen til Sortemosevej er så kort

Venstresvingsbanen til til Blovstrød Kro og REMA 1000 er kæmpe lang - modsat er venstresvingsbanen til Sortemosevej blevet reduceret i længden efter renoveringen. Foto: AOB

Venstresvingsbanen til til Blovstrød Kro og REMA 1000 er kæmpe lang - modsat er venstresvingsbanen til Sortemosevej blevet reduceret i længden efter renoveringen. Foto: AOB

Kommunen har tidligere oplyst, at venstresvingsbanen til Sortemosevej er blevet udført så kort, for at sænke trafikhastigheden gennem Blovstrød. Så undrer det mange, at venstresvingsbanen til kroen er blev udført så kæmpe lang. Den bidrager således ikke med at sænke farten på Kongevejen.

Der kommer trods alt væsentlig flere trafikanter, som skal til venstre ad Sortemosevej end der skal ind på parkeringspladsen til kroen og REMA 1000. Der er aldrig kø ved indkørslen til denne parkeringsplads.

Hvordan hænger det sammen, og hvad er mon forklaringen? - Vi vil spørge kommunen!
 

Denne artikel er i serien "Bemærkninger til den renoverede Kongevej".

LÆS OGSÅ:
1 - Hastighedsskiltningen er ikke i orden
2 - Kommunen har lyttet til skiltekritikken
3 - Bussen blokerer totalt for udsynet
4 - 50 km i timen på Kongevejen
5 - Også midt på dagen er der bilkøer
6 - P-båsene er ikke optimale
7 - Svingbane for kort til Bakkedraget
8 - Indkørsel til Statoil har skabt cykelulykker
9 - Udrykningskøretøjer tvinges til at køre på cykelsti og fortov
10 - Så starter "den Grønne Byport"
11 - Man skal køre mod syd for at komme mod nord
12 - Hastigheden overholdes ikke