Den nye indkørsel til Statoil har skabt flere cykelulykker

Man har ved renoveringen af Kongevejen fjernet højresvingsbanen til Statoil - hvilket har skabt flere cykel-påkørsler

Før i tiden var der en højresvingsbane ind til Statoil, hvilket gjorde, at man som bilist kunne se evt. cyklister komme kørende på cykelstien - i bakspejlet. Denne mulighed er der ikke mere. Konsekvensen er flere cykelulykker. Foto: AOB

Før i tiden var der en højresvingsbane ind til Statoil, hvilket gjorde, at man som bilist kunne se evt. cyklister komme kørende på cykelstien - i bakspejlet. Denne mulighed er der ikke mere. Konsekvensen er flere cykelulykker. Foto: AOB

Renoveringen af den nye Kongevej bliver sikkert fin - til sidst, men den har også fået flere negative konsekvenser. Et eksempel er, at der før i tiden var en højresvingsbane ind til Statoil-tankstationen. Den har man i det nye renoveringsprojekt sløjfet, hvilket har fået den konsekvens, at man som bilist ikke mere kan se eventuelle cyklister på cykelstien i bakspejlet.

Borger ved Kongevejen har oplyst, at det har bevirket, at der er sket flere cykelulykker ved denne indkørsel, hvor cyklisten er blevet påkørt af bilisten, eller cyklisten er kørt ind i siden på  den drejende bil. Vi henviser bl.a. til artiklen: Trafikuheld

Mon ikke kommunen også burde se på den detalje?


Denne artikel er i serien "Bemærkninger til den renoverede Kongevej".

LÆS OGSÅ:
1 - Hastighedsskiltningen er ikke i orden
2 - Kommunen har lyttet til skiltekritikken
3 - Bussen blokerer totalt for udsynet
4 - 50 km i timen på Kongevejen
5 - Også midt på dagen er der bilkøer
6 - P-båsene er ikke optimale
7 - Svingbanen er for kort til Bakkedraget