Mange borgere mangler besked om fjernvarme-mulighederne

En hel del borgere i Allerød Kommune har ikke modtaget besked om de kommende fjernvarmemuligheder.

Inden udgangen af 2022 skulle alle borgere, som opvarmer deres hus med individuel naturgasfyr, have klar besked om de ville kunne få fjernvarme. Men mange borgere har ikke modtaget denne oplysning. Arkivfoto: Flemming Nyberg/AOB

BESKED Olie- og gasfyrejere i hele landet skulle have ‘klar besked’ om, hvorvidt der er planer for udrulning af fjernvarme i deres lokale områder. Aftalen blev allerede vedtaget, efter at statsministeren på et pressemøde i april måned havde fremsat dette som et løfte.

Også i Allerød Kommunes Varmeplan 2022, der blev godkendt af byrådet den 15. december, hvor det blev bestemt, at: “Inden udgangen af 2022 skal alle borgere, som opvarmer deres hus med individuel naturgasfyr, have besked.”

Men i Allerød - hvor størstedelen af borgerne har gasfyr - har mange naturgasfyrejere ikke fået brev i deres e-boks. Det skriver Allerede Nyt og uddyber:

Muligvis er der endda tale om at langt de fleste, hvis man skal tro en Facebook-afstemning i gruppen ‘Allerød Kommune - Hjælp Hinanden.’ Her havde 323 ved redaktionens deadline stemt nej til, at de havde modtaget brevet, mens 44 havde stemt ja.

Fik brevet over 3.000 gange At nogle borgere har modtaget brevet fra kommunen, kan en borger, Frederiksborg Amts Avis har været i kontakt med, skrive under på.

Vedkommende oplyser, at hun har modtaget intet mindre end over 3.000 notifikationer om, at hun har modtaget det pågældende brev i sin e-boks.

Hun har ikke orket at tælle, om hun også rent faktisk har modtaget over 3.000 udgaver af selve brevet i sin e-boks, men når hun har tjekket den, har den i hvert fald været fuld af det samme brev. Frederiksborg Amts Avis har set et screenshot af en indbakke, der er fuld af brevet.

Problemet undersøges Allerød Nyt skriver videre: Borgmester Karsten Längerich blev selv først opmærksom på problemet, da han læste om det på Facebook mandag aften. Herefter bad han forvaltningen om at undersøge, hvordan det er sket. Han oplyser, at brevene er blev sendt ud før jul til i hvert fald over 10.000 borgere i Allerød.

Omfanget af fejlen og årsagen hertil undersøges i øjeblikket hos leverandøren og selvfølgelig også hos os selv. Når fejlen er fundet, genudsendes brevene til de berørte borgere, slutter Karsten Längerich.

SYNES DU OM ARTIKLEN, SÅ TRYK PÅ HJERTET