Resursespild med 40 km/t?

Er forsøgordningen med 40 km/t på alle vores villaveje her i Blovstrød et rigtig valg?

For Blovstrøds vedkommende bliver forsøgsordningen den, at hastigheden på alle lokalveje i vores område fremover bliver sat til 40 km/t, hvilket forudsætter opsætning af mange nye skilte, og flere steder skal der samtidig også etableres fartdæmpende foranstaltninger. Fotomanipulation: Flemming Nyberg/AOB

RESURSESPILD? AOB skrev i sidste uge, at MEB-udvalget nu har vedtaget, at der senere på året indføres - som en forsøgsordning - en generel fartbegrænsning på 40 km/t på alle Blovstrøds villaveje LÆS HER.

Mange af AOBs læsere, har reageret på artiklen om forsøgsordningen. Nogle syntes, at det er en god ordning - men der er også flere, der ikke mener at beslutningen er særlig gennemtænkt.

Køres ikke for stærkt
På bl.a. Facebook mener flere, at der ikke køres for stærkt på de lokale villaveje, men derimod er der en del som sætter hastigheden op på Blovstrød Allé og på Sjælsø Allé - for ikke at tale om Kongevejen og på Sandholmgårdsvej, hvor hastigheden på 60 km/t slet ikke overholdes.

Her er klip fra vores læsere:

  • Jeg synes, det er skønne spildte kræfter og unødigt med alle de skilte på vejene, da der i praksis ikke køres over 50 km/t i dag. Brug energien på noget der reelt er et problem.

  • Helt enig. Det mindsker respekten for skiltning generelt, når den mange steder ikke virker fornuftig. Og så er det ikke skilteskov vi behøver mere af.

  • Spild af gode penge, brug dem på Sandholmgårdsvej, de store veje i Blovstrød samt ikke mindst Kongevejen. Det sidste sted køres der godt nok langt over 50 km/t.

  • Hvorfor løse et problem, som ikke eksisterer? Her har man vist glemt at observere hvordan trafikken afvikles på villavejene i virkeligheden, og man har vist heller ikke spurgt Blovstrøds borgere.

  • Brug hellere resurcerne på at skabe en sikker overgang mellem Drabækhuse og resten af byen, så børnene derfra kan komme sikkert i skole og hjem igen.

  • Spild af penge.

  • I Frugtlunden har vi allerede en begrænsning på 25 km/t som vi er godt tilfredse med, så håber da ikke den bliver sat op!

  • Lad os blive fri for, at der bliver sat flere skilte op - vi har rigelig i forvejen.

Relativ stor investering
Der er jo ikke tale om en gratis forsøgsordning. Formanden for MEB-udvalget, Miki Dam Larsen, erkender da også, at der er tale om en relativ stor investering, idet der bl.a. skal opsættes mange nye 40-km-skilte, og flere steder skal der samtidig også etableres fartdæmpende foranstaltninger.

Men endnu har man dog ikke hørt, hvad prisen bliver for at indføre denne forsøgsordning.

Hvad mener du om forsøgsordningen?

SYNES DU OM ARTIKLEN, SÅ TRYK PÅ HJERTET