Allerød Kommune ønsker med 'Allerød Borgertip' at strømline kommunikationen med borgerne
BORGERTIP Allerød Kommune lancerer 'Allerød Borgertip', som skal strømline kommunikationen med borgerne og sikre nem adgang til at gøre kommunen opmærksom på fejl og mangler på de kommunale veje og stier.
Formanden for Teknik- og Planudvalget, Jesper Hammer, udtrykker allerede begejstring for app'en og siger:
“Jeg er glad for, at vores borgere nu kan tippe kommunen, fordi det både giver borgerne en nem adgang til at melde fejl og mangler ind og sikrer, at kommunen får den rette information for at håndtere problemerne - med det samme.
“På den måde bliver vores nye app en del af den effektivisering, vi løbende arbejder med i kommunen. Med app'en sker det hele automatisk: Opgaven ryger ud til den, der har ansvaret for at behandle den, og registreringerne samles, så der skabes et overblik over, hvor problemerne er."
'Allerød Borgertip' fås til IPhone og android telefoner og bliver også tilgængelig via kommunens hjemmeside, alleroed.dk.
I første omgang er der fokus på at få indmeldt problemer på veje, stier og pladser, hvor der kan indmeldes alt fra lamper, der ikke lyser og huller i fortovene over overfyldte offentlige skraldespande til manglende snerydning.
Allerød Kommune oplyser i en pressemeddelelse, at der med tiden vil komme flere emner, som kan meldes ind, og hvis man som borger ønsker at indmelde noget, der ikke er med i løsningen i dag, er der selvfølgelig muligt at melde ind under kategorien 'andet'.