Endelig blev cykelstien ud for Circle K markeret blå

Der skulle næsten gå 9 måneder før den farlige supercykelsti ved bl.a. Circle K blev markeret med blå farve. Mon det har noget med kommunalvalget at gøre?

Nu er der pludselig kommet gang i sikringen af cykelstien ud for indkørslerne til bl.a. REMA 1000 og Circle K. - Har det mon noget at gøre med, at der snart er kommunalvalg? Foto: Flemming Nyberg/AOB

CYKELULYKKER Der er gennem tiden sket rigtig mange cykeluheld ud for indkørslen til Circle K - bl.a. fordi man i sin tid - ved renoveringen af Kongevejen - nedlagde den oprindelige højresvingsbane - LÆS HER AOB-artiklen fra 2016.

Den 3. februar i år skrev AOB en artikel om de mange cykeluheld på supercykelstien ud for REMA 1000, Circle K og ved overkørslen til Drabæk Huse LÆS HER. Og igen den 10. februar skrev vi om trafikproblemerne omkring Circle K - og med et forslag til etablering af en ensrettet ind- og udkørsel til tankstationen, der ville løse flere trafikale problemer LÆS HER.

‘Teknik og Drift’ oplyste i den forbindelse, at det var et godt forslag, men man pt ikke havde økonomiske midler til at genetablere en højresvingsbane, men at man som en ‘halv’ løsning hurtigt ville få udført en ‘blå cykelsti’ ud for overkørslerne til tankstationen.

Men der skulle dog gå næsten ni måneder før den blå farve kom på plads - mon det så har noget at gøre med det kommende kommunalvalg, og mon det er godt nok med denne blå løsning frem for en højesvingsbane?

Processen
AOBs fotograf fulgte processen, da firmaet Eurostar farvelagde supercykelstien ud for overkørslen til Circle K. Læs her:

Man skulle først sikre sig, at der var spærret forsvarligt af for al trafik omkring cykelstien, og som først blev gjort tør med en gasbrænder. Foto: AOB

Produktet hedder Termoplast og fås i forskellige farver (hvid, blå og gul) og består primært af sand og harpiks, som er tilsat farvestof og bliver varmet op til omkring 200 grader, og efterfølgende - i flydende form - kommer ud ad ovnen. Foto: AOB

Termoplasten binder primært på et asfaltunderlag, og når den udlægges med en særlig ‘malervogn’ er den ved udlægningen ca. 180 grader varm. Nedkølingen går stærkt, og efter ca. fem minutter er den størknet og kan betrædes. Foto: AOB

Efterfølgeden udlægges to cykel-symboler. Foto: AOB

De hvide cykelsymboler opvarmes med gasbrænder og er ligeledes tør efter ca. fem minutter. Foto: AOB

Færdigt arbejde - og meget hurtigt efter kunne man køre på den blå supercykelsti. Foto: AOB


SYNES DU OM ARTIKLEN, SÅ TRYK PÅ HJERTET