Svar fra Barslund A/S til bageren og de øvrige berørte parter

Barslund A/S er kede af, at Blovstrød-bageren har oplevet forstyrrelser i sit arbejde pga. det arbejde entreprenøren udfører for bygherre, Allerød Kommune

Blovstrød-bageren har måtte holde lukket i næsten to uger pga. arbejderne på fortovet ud for butikken. Foto: AOB

Blovstrød-bageren har måtte holde lukket i næsten to uger pga. arbejderne på fortovet ud for butikken. Foto: AOB

Entreprenørfirmaet Barslund A/S - som står for renoveringen af Kongevejen - har sendt et åbent brev til de berørte borgere og til indehaveren af bageriet i Blovstrød.

Firmaet skriver
Hos Barslund er vi kede af, at bageren i Blovstrød oplever forstyrrelser i sit daglige arbejde på grund af det arbejde vi udfører for vores bygherre, Allerød Kommune. Vi forstår vigtigheden af, at kunne arbejde så uforstyrret som muligt som privat erhvervsdrivende, da vi selv er en privat virksomhed, der er startet op som et lille foretagende og gradvist er vokset større.

I forbindelse med vores arbejde på Kongevejen har vi derfor prøvet at tilgodese den lokale bagers behov så godt som muligt. En del af opgaven har været at opbryde belægninger, så nye kantsten kunne placeres. 

Da vi gik i gang med arbejdet, stødte vi på mere asfalt og kantsten (red.: Fra den gamle Kongevej) under den eksisterende belægning. Det havde ingen af byggeriets parter haft kendskab til, og det har betydet, at gravearbejdet har taget lidt længere tid end oprindelig planlagt. 

Asfalteret tidligere end planlagt
Gennem hele projektets forløb har vi forsøgt at tilgodese bagerens behov på bedste vis. Vi har således prioriteret arbejdet ude foran bageren og efterfølgende den nærmeste sidevej, for at sikre borgerne i Blovstrød let adgang til bageren. 

Vi har endvidere asfalteret langt tidligere end oprindeligt planlagt. Ligeledes valgte vi ikke at opbryde belægningerne foran bageren og indgangen til P-pladsen lige op til fastelavn, da vi fik oplyst, at det var en af bagerens store indkomstdage. 

Vi er derfor kede af den misforståelse, der er opstået i forbindelse med, at bageren har holdt lukket både i januar og i vinterferien, da vi netop havde planlagt arbejdets udførelse under hensyntagen til bagerens åbningstider. 

Knust rude
Med hensyn til bagerens knuste forretningsrude har vi uden held forsøgt at finde skadevolder. Det eneste vi ved, er, at ruden er blevet smadret mellem onsdag og torsdag i uge 7. Derfor har vi foreslået et møde hvor Barslund, kommunen, vores rådgiver samt bageren deltager, for at få opklaret sagen. 

Vi har desuden, indtil videre uden held, anmodet om at få forevist videooptagelser, da det kan hjælpe med til en opklaring. Da det ikke er lykkedes at finde en ansvarlig for skaden, har vi opfordret bageren til at melde det til forsikringen, så der kan placeres et ansvar og komme en afslutning på sagen. 

Kontakt Barslund
Vi er kede af, at indehaveren og en række borgere har været generet af det arbejde, vi har udført for kommunen. Vi er kun interesserede i, at borgerne er glade for det arbejde vi udfører og skulle de mod forventning fremadrettet opleve gener igen, vil vi opfordre til at kontakte os.   

Status på arbejdet er, at der i slutningen af februar/start marts blev åbnet op for gående trafik, så folk igen kan bruge fortovet fra nærmeste sidevej og hovedvej og komme over til bageren.