Blovstrød Skole søger flere lærerkræfter

Den store boligudbygning i Blovstrød betyder, at skolen i de kommende år udvides fra 2 spor til 3-4 spor.

Et par heltidsstillinger er ledige til fagene fysik, biologi, matematik, drengeidræt, historie og fransk. Foto: AOB

Et par heltidsstillinger er ledige til fagene fysik, biologi, matematik, drengeidræt, historie og fransk. Foto: AOB

STILLINGSOPSLAG Under ledige stillinger i kommunen kan man læse, at Blovstrød Skole fra 1. august 2019 har et par heltids-stillinger ledige til fagene fysik, biologi, matematik, drengeidræt, historie og fransk. Tiltrædelsesdatoen er den 1. august 2019 og ansøgningsfristen er den 6. maj.
 
I stillingsopslaget står bl.a.:
Blovstrød Skole er en 2-sporet skole med ca. 400 dejlige børn og unge, en forældregruppe der bakker op om skolen og et lokalsamfund, der ser skolen som et vigtigt aktiv for byen.

Blovstrød by er et område i vækst. Den store boligudbygning i Blovstrød betyder, at skolen i de kommende 5-10 år udvides fra 2 spor til ca. 3-4 spor.

Lige nu arbejdes der på at udvikle en samlet plan for både de fysiske rammer og det pædagogiske indhold for børn og unge i Blovstrød – ‘Blovstrød børne- og læringsby’. Et vigtigt omdrejningspunkt for både dagtilbud, klub og skole er at bruge vores udeområder aktivt i en varieret hverdag. Det betyder at vi arbejder med ‘udeskole’ som en fast del af skolens hverdag.
 
Skolen har et godt kollegialt fællesskab med muligheder for faglig udvikling, og er en velfungerende skole med et godt og positivt arbejdsmiljø og med fagligt dygtige og meget engagerede medarbejdere.

Bærbar pc fra efteråret
Alle medarbejdere har en arbejds-pc og byrådet har netop besluttet, at alle elever fra 5.-9. årgang skal have en bærbar pc fra efteråret 2019.
 
I stillingsopslaget står endvidere, at I Allerød Kommune arbejder alle med udgangspunkt i et fælles børne- og læringssyn som er baseret på, at børn og unge skal udvikle sig til hele mennesker, hvor faglige, personlige og sociale kompetencer er lige vigtige. Vi tror på, at alle tre kompetenceformer er afgørende for et velfungerende og berigende liv med trivsel og aktiv deltagelse i de fællesskaber, børn og unge indgår i.

SYNES DU OM ARTIKLEN, SÅ TRYK PÅ HJERTET